Årsavgift
Årsavgift för 2020 är 7 500 kr och betalas senast 2020-01-31
Glöm ej ange stugnummer.

Föreningsstämma
Föreningsstämma den 2 maj 2020 kl. 10.00 i Knipans lada. Följs av arbetsdag.

Gemensamma arbetsdagar
Föreningens 1:a arbetsdag infaller i samband med föreningsstämman.
2:a arbetsdagen beslutas på föreningsstämman och infaller vanligtvis i mitten av juli.
Kan man ej eller inte vill deltaga på någon av de gemensamma arbetsdagarna, erlägger man en avgift på 500 kr till föreningen.

Vinterboende
Ni som bor eller har inneboende på området mellan 1 november och 31 mars erlägger en avgift på 150 kr/ person och månad. Denna avgift skall vara betald senast 30 april.
Glöm ej ange stugnummer.

Överlåtelse / Försäljning av stuga
Försäljning av stuga måste alltid anmälas till föreningens styrelse. Kopia på köpekontrakt och andelsbevis i original, skickas till föreningens kassör.
Den nya medlemmen betalar in registreringsavgift om 1000:- till föreningens bankgiro 5018-3037. Kassören utfärdar därefter nytt andelsbevis till den nya ägaren.
Belåning av stuga är möjlig genom Säkerhetsöverlåtelse. Kontakta styrelsen för mer information.

Återvinningsstationerna
Passersystem för Återvinningscentralerna: Från och med den 2 januari 2016 får alla HEM:s kunder rätt till 15 fria besök per år. På Återvinningscentralerna kommer man in med hjälp av att scanna sitt körkort, under förutsättning att man finns i HEM:s register. Står man inte upptagen som kund (till exempel om maka/ make står som kontakt på fakturorna) men vill kunna nyttja ÅVC:erna, ska man anmäla sig på HEM:s webb eller hos personalen på återvinningscentralen. Då kommer man enkelt med i registret och kan med hjälp av körkort komma in på ÅVC:n under året

Skottkärror
Skottkärror finns för utlåning i förrådet vid klubbstugan.
Tänk på att rengöra dessa efter användning.

Adressändring
Vid adress-, telefon- eller e-post ändring, glöm inte meddela styrelsen. Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.